Together, we are paving the path for a sustainable future

La fira comercial internacional de referència del sector ecològic s'ha celebrat de l'11 al 14 de febrer a Nuremberg. Com sempre ha sigut una font d’inspiració, així com un punt de trobada i d’intercanvi experiències amb els companys i les companyes d'aquí i d'allà.
Ha finalitzat amb un balanç de més de 35.000 visitants de 140 països i 2.300 expositors de 94 països. Han estat quatre dies inspiradors i plens d'esdeveniments, oferint noves perspectives, solucions innovadores i trobades valuoses. Tot i un lleuger descens d'expositors, l'Estat espanyol ha estat present amb unes 140 empreses i entitats, cosa que reflecteix el seu lideratge en superfície en ecològic a Europa i la seva indústria transformadora significativa.
Pel que fa a les tendències de l'edició d'enguany, la valoració de la mateixa organització de la fira destaca les següents:
- Un nou impuls per a aliments “plant based”, donant resposta a demandes d'un públic cada vegada més nombrós i divers, incloent-hi productes molt bàsics elaborats a partir de llegums.
- La demanda per productes per delectar-se -l'han anomenada “Rebel's choice”, sense cenyir-se a aliments sans, sinó que proporcionen plaer (per exemple, xocolatines, snacks innovadors…)
- Aliments elaborats d'alta qualitat que faciliten el dia a dia
- Aliments relacionats amb el benestar i estar en forma, incloent-hi complements nutricionals, productes “sense” (gluten, lactosa, histamines…) o “amb” (proteïna, col·lagen, etc.)
A l'espai de novetats de productes, s'han pogut observar també algunes tendències clares: el disseny cada cop és més important per a productes innovadors que aposten per un valor afegit alt. També hi havia curiositats, com un colorant alimentari de color blau extret de l'alga espirulina; però, al final, el blau no és dels colors més habituals al menjar… Els primers productes elaborats a partir d'insectes s'han presentat, així com formats a granel adaptats a hostaleria de diferents productes, cada vegada més productes típics asiàtics, i moltes més coses...
Hi havia diferents espais monotemàtics centrats en el subministrament a col·lectivitats, un espai de start-ups amb idees noves dins la lògica ecològica, un fòrum d'oli d'oliva per facilitar l'intercanvi d'experiències, però també un dedicat a solucions d'embalatges més ecològics.
Com és habitual, de forma paral·lela a la fira ha tingut lloc el Congrés Biofach amb múltiples conferències científiques, presentació de projectes i molts altres temes d'actualitat. Destacaria les relacionades amb temes econòmics, com ara el “True cost Accounting”, els relacionats amb la cadena de valor, finançament de nous projectes, però també novetats legislatives europees com les normatives relacionades amb les afirmacions ecològiques o els nous informes de sostenibilitat. Realment ofereix moltes oportunitats per posar-se al dia de qualsevol assumpte relacionat amb la cadena de valor del sector des d'una estratègia local o global.
Resumint, la fira no deixa de ser un punt de trobada i de reforçament de sinergies en el sentit del lema d'aquest any “Yes, we do. Together, we are paving the path for a sustainable future.”
ALIMENTING
Empresa de serveis professionals d'Estudis i Recerca relacionats amb els sistemes alimentaris sostenibles per assolir la transició (agro)ecològica dels territoris i els seus actors.
CONTACTE
Info@alimenting.cat
+34 613 237 398